Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 528781
  • Do końca roku: 256 dni
  • Do wakacji: 63 dni

Kartka z kalendarza

ZAJĘCIA EKOLOGICZNO - PRZYRODNICZE PP

      4 maja w Punkcie Przedszkolnym odbyły się pierwsze zajęcia ekologiczno – przyrodnicze  w ramach realizacji projektu „Zobaczyć – Pokochać – Ocalić”.

  • Temat zajęć: „ Przyroda wokół nas – drzewa”
  • Cel zajęć: kształtowanie więzi emocjonalnej z przyrodą, uwrażliwianie na piękno wiosennych drzew - obserwacje przyrodnicze.

     Zajęcia odbyły się na terenie ogrodu szkolnego gdzie nastąpiło wielozmysłowe poznanie drzew. Dzieci obejmowały drzewa, gładziły pnie, obserwowały gałązki i pąki, podziwiały barwy, wąchały korę, wsłuchiwały się w „mowę drzew”, w ich szumy, szepty i szelesty. W trakcie zabawy  „Poszukaj wśród drzew swojego przyjaciela" dzieci wybierały sobie dowolne drzewo i do jego obserwacji wykorzystywały lupy, lornetki i lusterka. W czasie dziecięcych rozmów na temat tego co widzą i czują, nauczyciel wplatał terminy dotyczące budowy drzew: pień, kora, konary, gałęzie, korona. „Co mówi moje drzewo?” – to kolejna zabawa, która pobudziła wyobraźnię przedszkolaków. Przy użyciu stetoskopu, wsłuchiwały się w to co drzewa chcą im powiedzieć. Na  zakończenie zabawy wysnuto wiele ciekawych wniosków na temat jak należy szanować drzewa. Dzieci opowiadały, że  drzewa smucą się gdy ludzie łamią gałązki, zrywają listki, niszczą korę. Na zakończenie zajęć cała grupa zrobiła pamiątkową fotografię z posadzonym drzewkiem, która pozwoli na dostrzeganie zmian i różnic w jego wzroście oraz w wyglądzie o różnych porach roku.


  zdj.  zdj.  zdj.


  zdj.  zdj.  zdj.


 

     5 maja w Punkcie Przedszkolnym odbyły się drugie zajęcia ekologiczno – przyrodnicze 
w ramach realizacji projektu „Zobaczyć – Pokochać – Ocalić”.

  • Temat zajęć: „Przyjaciele wody”.
  • Cel zajęć: wdrożenie dzieci do rozumienia konieczności dbania o wodę
    oraz poznanie roli wody, jaką odgrywa w życiu wszystkich organizmów żywych.

    Zajęcia rozpoczęła zabawa muzyczno-ruchowa w trakcie której odczytany został list Wodnego Duszka. Następnie przedszkolaki miały okazję zobaczyć dwa światy: świat gdzie woda jest dostępna i szanowana oraz świat bez wody. Rozmowa kierowana poprowadzona przez wychowawcę pozwoliła na wyciągnięcie wniosków, w którym świecie chcą żyć ludzie i zwierzęta. Dzieci spontanicznie wypowiedziały się na temat sposobów dbania o wodę.Kolejnym punktem zajęć było wykonanie grupowej pracy plastycznej przedstawiającej uśmiechniętą kroplę wody. Na zakończenie wszyscy obdarowani zostali odznaką: „Przyjaciel wody”, którą samodzielnie pokolorowali jako dowód na to, że od tej pory będą bardzo poważnie podchodzić do roli wody w życiu człowieka.


  zdj.  zdj.  zdj.


  zdj.  zdj.  zdj.